De ‘war for talent’ woedt volop in retail. Op zoek naar duizend nieuwe medewerkers in knelpuntberoepen, verleidt Delhaize kandidaten tijdens soirées met kookworkshops en bekende gezichten als Jan Leyers, Christophe Deborsu en Sofie Dumont.
Sfeer opsnuiven
Via originele selectieprocedures wil Delhaize De Leeuw nog dit jaar duizend nieuwe medewerkers aanwerven, in knelpuntfuncties als assistant store manager, store manager of teamleader. De retailer organiseert daarom avondsessies waarop geïnteresseerden de sfeer kunnen opsnuiven en kennismaken met Delhaize, haar strategie en de jobinhoud. Om te evalueren of er een daadwerkelijke fit is met de kandidaten worden er zelfs kooksessies georganiseerd. De manier waarop mensen samenwerken en met elkaar communiceren vertelt immers veel.
Delhaize werkt voor haar rekruteringsevents samen met bekende gezichten Jan Leyers, Christophe Deborsu en Sofie Dumont, en ook met retailprofessoren Gino Van Ossel en Claude Boffa. Nederlandstalige sessies vinden plaats op 23 april voor kandidaten (assistant) store manager en op 7 mei voor de functie teamleader. De Franstalige sessies staan respectievelijk gepland op 25 april en 9 mei.
Delhaize is niet de eerste of enige retailer die zijn toevlucht zoekt bij vernieuwende aanwervingsprocedures. Heel wat retailfuncties zijn vandaag knelpuntberoepen, er heerst een strijd om talent. Eerder dit jaar bijvoorbeeld introduceerde ook Lidl al late-night sollicitaties in de winkels. Je kan bij de discounter ook solliciteren per sms.