Sinds donderdag pakt Colruyt opnieuw volop uit met promoties in de winkels. Bij de marktleider zitten die aanbiedingen zelfs meteen weer op het niveau van voor de corona-maatregelen, blijkt uit nieuwe cijfers.
Rode Prijzen zijn terug
Vanaf deze week mochten supermarkten opnieuw kortingen en promoties voeren in hun winkels, besliste de regering. Twee weken lang gold immers een verbod, om hamsteren tegen te gaan. Albert Heijn was de eerste om de acties te hervatten, afgelopen dinsdag. Het aantal aanbiedingen blijft er voorlopig beperkt: onder andere zalmfilets, Maaslanderkaas en puntpaprika’s staan in promotie. Een volwaardige Bonusfolder is er nog niet.
Donderdag heractiveerde ook Colruyt de promoties. “Onze kortingen en Rode Prijzen zijn terug!”, luidt het op de website. De retailer pakt meteen stevig uit met tientallen prijs- en volumekortingen. Volgens metingen van Daltix op 2 april leidt dat meteen tot een promotiedruk van 9% bij Colruyt – vergelijkbaar met de gemiddelde promotiedruk in normale omstandigheden. Voor de volledige Belgische markt ligt de promotiedruk voorlopig op 2%: de meeste supermarktketens wachten immers nog even af.
Daltix en RetailDetail houden ook de komende dagen de evolutie in de gaten van de prijzen en de promotiedruk in de Belgische supermarkten.