Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.
Nieuwe verpakkingen
Met een duidelijk en onderscheidend melkassortiment wil FrieslandCampina meer waarde bieden aan de consumenten en de retailers. Vanuit deze overweging opteert het zuivelbedrijf voor één sterk merk dat het ten volle kan ondersteunen, luidt het in een persbericht. Dat merk is Campina. Voortaan zal het Campina-logo dan ook op de Joyvalle verpakkingen staan. De wijziging wordt tussen juni en september gecommuniceerd op de verpakkingen. Vanaf september staan de nieuwe CampinaJoyvalle-verpakkingen op het winkelschap.
Deze briks zullen de pluspunten van Campina en Joyvalle combineren, klinkt het: Campina staat voor Belgische weidemelk, duurzame landbouw en een faire melkprijs voor de boer. Joyvalle staat dan weer voor AA-melk met vitamine D-verrijking. In de praktijk is dat AA-label overigens zijn relevantie al een tijdje kwijt, omdat zo goed als alle melkbedrijven vandaag voldoen aan de kwaliteitsvereisten.
FrieslandCampina heeft in België vestigingen in Aalter, Bornem, Bree, Destelbergen, Genk en Lummen. In totaal werken er 1.500 personen. In 2017 bedroeg de omzet 984 miljoen euro.