Net voor de eerste verjaardag van het ‘haute éclair’ concept Chez Claire verkopen bedenkers Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde hun start-up aan de bakkerijgroep La Lorraine, die zo een nieuwe generatie consumenten hoopt aan te spreken.
Groeiperspectief
Vorig jaar opende Chez Claire op korte tijd twee winkels: op 2 maart in Antwerpen, op 5 maart in Gent. Het werd meteen een vliegende start voor de kleurrijke luxe-éclairs, met ellenlange wachtrijen en uitverkochte toonbanken tot gevolg. In december opende het concept een pop-upwinkel in de A-pier van Brussels Airport en inmiddels sleepten de ondernemers ook enkele mooie awards in de wacht.
Nu komt Chez Claire in handen van La Lorraine Bakery Group, een Belgisch familiale onderneming met een sterke expertise in brood en patisserie. Het bedrijf is vooral bekend van de broodjesketens Panos en Deliway, maar is ook aanwezig met verse bakkerijproducten in haast elke supermarkt. De koper ziet groeiperspectief in de creatieve en moderne positionering van het merk: “De Belgische patisserie en chocolade behoren tot de beste van de wereld. Dit, samen met de fantastische look & feel, de dynamische uitstraling van het merk, het interieur, de verpakkingen en gevoel van Chez Claire doen ons geloven dat we hiermee een nieuwe generatie consumenten kunnen inspireren” verklaart CEO Guido Vanherpe.
Henau en Vandenbogaaerde, die in 2012 ook het wasseretteconcept Wasbar uit de grond stampten, zijn met de verkoop niet aan hun proefstuk toe. In 2015 verkochten ze hun Wasbar aan Top Brands, de groep die in België ook Pizza Hut en Boulangerie Paul uitbaat.