Aldi geeft zijn folder begin volgend jaar een grondige make-over: de gerestylede publicatie wordt compacter, zal meer pagina’s tellen en ook meer leescomfort bieden.
Meer ruimte voor uitgebreid assortiment
Aldi blijft inzetten op innovatie en daarom krijgt ook zijn papieren folder begin januari een make-over. “Ook anno 2020 heeft een reclamefolder toegevoegde waarde, op voorwaarde dat die voldoet aan de wensen van de klant. Daarom wijzigen we de Aldi-folder naar een formaat dat beter in de hand ligt, wat onder andere zorgt voor een nog beter leescomfort”, zegt marketingdirecteur Isabel Henderick. Ook zal het aantal pagina’s toenemen: “De afgelopen jaren is ons assortiment aan artikelen fors uitgebreid. Deze wijziging biedt de mogelijkheid om meer ruimte te creëren en onze klanten op die manier nog beter en accurater in te lichten over onze producten.”
De (oude) Aldi-folder werd nochtans zopas op de RetailDetail Night bekroond tijdens de verkiezing ‘Folder van het Jaar’, een initiatief van BD myShopi waarbij de consument zijn favoriete folder kiest. De retailer won voor het tweede jaar op rij in de categorie ‘Supermarkten’. “We zijn heel fier dat onze folder opnieuw tot beste van België is verkozen. Het is het resultaat van een goede samenwerking tussen ons marketingteam, onze categoriemanagement organisatie, ons creatief bureau BOA en alle andere Aldi-medewerkers.”