Greenweez, de online biospecialist van Carrefour Group, is sinds mei van dit jaar ook in België actief. De biologische e-shop groeit snel en ziet ook de interesse uit Vlaanderen toenemen.
Mentaliteitswijziging
Sinds de lancering in ons land in mei 2020 is Greenweez exponentieel gegroeid. Tussen oktober en november bedroeg die groei zelfs meer dan 90%. Het is niet onwaarschijnlijk dat het van oorsprong Franse bedrijf, behorend tot Carrefour Group, de voorbije maanden sterk heeft geprofiteerd van de coronacrisis.
Opvallend is de vaststelling dat de biologische e-shop ook zeer goed presteert in Vlaanderen, een regio die traditioneel wat achterblijft op Wallonië en Brussel inzake bioproducten. “Onze cijfers suggereren dat er in Vlaanderen een mentaliteitsverandering op gang komt. Vandaag wordt één op de drie aankopen op Greenweez.be gedaan door een Vlaamse consument”, verklaart Yannick Dykmans, hoofd van Greenweez Benelux.
Verantwoorde cadeaus
In de (nabije) toekomst wil het bedrijf het het aantal lokale samenwerkingen nog verhogen en jonge merken blijven ondersteunen. Er komt ook een uitbreiding van het aanbod. Met de feestdagen in het vooruitzicht wordt er extra ingezet op ecologische geschenken en speelgoed. Het bedrijf speelt daarmee in op de groeiende vraag naar verantwoorde cadeaus.
“Zo zien we bijvoorbeeld dat houten speelgoed van vroeger, dat wordt opgefrist in lijn met de huidige trends, verkoopt als warme broodjes”, stelt Dykmans. “Ouders stellen het op prijs dat ze hun kinderen het belang van duurzaamheid kunnen bijbrengen en hen tegelijkertijd een aantrekkelijk, kwalitatief en – als kers op de taart – lokaal cadeau kunnen geven.”