Na een succesvolle test in Nederland, gaat voedingsgigant Kraft Heinz verse kant-en-klaarmaaltijden van het huismerk Honig ook elders in Europa aan huis bezorgen.
Benelux als testgebied
De test van Kraft Heinz in Nederland vond plaats tijdens de eerste coronagolf, meldt het FD. Ze was dusdanig succesvol dat de Amerikaanse voedingsmiddelenreus de thuisbezorging van verse kant-en-klaarmaaltijden van Honig nu stap voor stap zal uitrollen in andere Europese landen, te beginnen in grote steden in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Wellicht zal Kraft Heinz hiervoor opnieuw een beroep doen op de diensten van cateraar Compass Group.
De expansie van Honig is volgens directeur Benelux Bob Rog een voorbeeld van de nieuwe globale groeistrategie van het Amerikaanse concern. Rog noemt de Benelux overigens een echt testgebied om groeikansen voor het bedrijf te verkennen. “Slaan productinnovaties daar aan, dan rolt het die internationaal uit”, besluit Rog.
Kraft Heinz is stevig verankerd in Nederland. In Elst staat de Europese ketchupfabriek van de voedingsgigant en in Utrecht bevindt zich een broodbeleg-en siroopfabriek. Verder is er een internationale researchafdeling met 146 medewerkers in Nijmegen en een ‘global centre of excellence’ op de Amsterdamse Zuidas, goed voor 548 mensen.