Bernardo Hees, CEO van Kraft Heinz, wordt vanaf 1 juli vervangen door Miguel Patricio, momenteel nog marketingdirecteur bij AB InBev. Hees betaalt de prijs voor recente slechte resultaten.
Crisis
Kraft Heinz gaat door een woelige periode: vorig jaar presteerde de voedingsreus ver onder de verwachtingen. Door een zware afboeking op de waarde van enkele merken, kwam het bedrijf zelfs in de rode cijfers terecht. Tot overmaat van ramp besliste beurswaakhond SEC om de boekhouding van de multinational onder de loep te nemen.
De crisis waarin Kraft Heinz zich bevindt heeft tot gevolg dat Hees moet opstappen. Hij wordt op 1 juli opgevolgd door de Portugees Miguel Patricio, die sinds 1998 aan de slag is bij AB InBev. Momenteel is hij marketingdirecteur bij de bierreus.
Het is overigens geen toeval dat er iemand van AB InBev benoemd wordt tot nieuwe CEO: Kraft Heinz wordt in grote mate gecontroleerd door investeringsfonds 3G Capital, dat samen met Berkshire Hathaway bijna de helft van de aandelen van de voedingsreus bezitten. 3G Capital is tegelijk ook een belangrijke aandeelhouder van AB InBev.