Op 4 oktober opende Albert Heijn België zijn Aziatische pop-upwinkel Chop Chop, in de Antwerpse Nationalestraat. Liefhebbers moeten snel zijn: de winkel zal maar tot 28 oktober openblijven.
200 referenties
“Thais in 15 minuten op tafel”, en “Het Oosten in 1, 2, 3 op je bord”: dat zijn de beloftes die Albert Heijn maakt in zijn nieuwste pop-upproject. Chop Chop is een winkel, geen horecagelegenheid. Wel is er een keukentje voorzien waar een kok proevertjes bereidt. De pop-up laat consumenten op deze manier kennismaken met eenvoudige Aziatische recepten zoals spring rolls, curries of noedelsalade. Daarbij ligt de nadruk op gemak: klanten vinden er meteen alle ingrediënten om de gerechten thuis snel te bereiden.
Met Chop Chop wil Albert Heijn zijn Aziatische assortiment promoten. De retailer heeft naar eigen zeggen immers het meest uitgebreide Oosterse aanbod van alle supermarktketens: de winkel verkoopt wel 200 referenties. Daaronder veel producten van de huismerken Albert Heijn en AH Excellent, maar ook bekende Oosterse A-merken als Kikkoman, Go-Tan, Conimex en Saitaku. Naast authentiek Oosterse ingrediënten vind je in de schappen ook wel enkele basisingrediënten zoals eieren, bloem of gepelde tomaten.
Chop Chop is open van woensdag tot vrijdag van 12u tot 19u en op zaterdag van 13u tot 20u.