Kazidomi, een Brussels platform voor gezonde en biologische producten, richt zijn pijlen na een kapitaalsverhoging op de Nederlandstalige markt. De e-tailer was reeds actief in Nederland en Vlaanderen, maar schakelt nu een versnelling hoger.
Nieuwe merken
Kazidomi ziet een groot potentieel in de Nederlandstalige markt, en breidt zijn aanbod dan ook uit met extra Hollandse en Vlaamse merken die hier al zeer goed in de markt liggen. “Wij hanteren voor deze producten dezelfde selectiecriteria als voor de rest van onze catalogus, met name weldoende en transparante samenstellingen, producten die goed zijn voor de gezondheid en voor het milieu”, zegt marketingmanager Yasmine Bouzerda.
Het assortiment van het e-commercebedrijf bestaat uit 3500 duurzame en biologische referenties in food, beauty en gezondheid. Vorig jaar boekte Kazidomi een omzet van tien miljoen euro in vijftien landen, dit jaar mikt de onderneming op een omzet van 585.000 euro op de Vlaamse markt alleen.
De aankondiging van de sterkere focus op Nederlandstaligen is allesbehalve een verrassing: eind vorig jaar haalde het bedrijf opnieuw zes miljoen euro kapitaal op, onder meer om de expansie in Vlaanderen en Nederland mogelijk te maken.