In het derde kwartaal heeft maaltijdbezorger Just Eat 34% meer bestellingen verwerkt dan een jaar eerder. In totaal werden er in het derde kwartaal 33,3 miljoen bestellingen geplaatst.
Blijven investeren in technologie
“Just Eat kende opnieuw een sterke periode van groei. Terwijl we blijven investeren in technologie en marketing en we de voordelen ervan beginnen te zien in onze markten, blijven we ook focussen op het leveren van de best mogelijke service voor onze restaurants en klanten”, aldus David Buttress, CEO van Just Eat.
Een groot aantal van de bestellingen bij Just Eat worden momenteel al via een mobiel toestel gedaan: zo werd 80% van de Britse bestellingen via een mobiel apparaat gedaan, waarvan 46% via de app van Just Eat. In het Verenigde Koninkrijk steeg het aantal bestellingen trouwens met 28 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Just Eat heeft zich een tijdje geleden teruggetrokken uit België en Nederland. Die activiteiten werden overgenomen door Takeaway.com. Langs de andere kant ging Just Eat dan weer aan de haal met de Britse activiteiten van Takeaway.