Supermarktketen Jumbo pakt volgend jaar uit met een nieuw huismerk, genaamd Fijnproevers. Het gaat om een premium-assortiment van verse, onbewerkte producten.
Bundeling verschillende merken
Vanaf januari liggen bij Jumbo producten onder de noemer Jumbo Fijnproevers in de rekken. Met dat nieuwe premiummerk biedt de Nederlandse supermarktgroep voortaan vlees- en visproducten van “superieure kwaliteit” aan, ter aanvulling van het basisaanbod.
De Fijnproevers beginnen met vlees- en visproducten, maar mogelijk komen er in een later stadium ook andere verscategorieën, zoals AGF, bij. Het gaat op dit moment om onbewerkte versproducten, zoals bijvoorbeeld bavette, XL-ribeye of roodbaarsfilet.
“Jumbo bood voorheen diverse premiumproducten aan onder verschillende merken zoals Chefs Tip, Meat Lovers en Fishes. We kiezen er nu bewust voor om deze samen te brengen onder één label. Dit maakt de herkenning onder klanten groter”, legt Olaf de Boer, directeur Commercie, uit.