Met het nieuwe foodmerk Jumbo’s dat nu in de Nederlandse en Belgische winkels verschijnt, wil Jumbo kwaliteit, smaak en betaalbaarheid verzoenen. Dit is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk, zegt de retailer.
“Een mijlpaal”
De eerste producten van het merk “Jumbo’s” liggen al in de rekken van alle 725 Jumbo winkels in Nederland en België: het gaat om verse maaltijden, sauzen, koffie, fruitspreads en groentespreads. “Stuk voor stuk unieke producten van onbetwiste kwaliteit die sensationeel lekker zijn”, aldus topman Ton van Veen. “Jumbo’s is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk. Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs. Deze merkintroductie is een absolute mijlpaal in de geschiedenis van Jumbo.”
Met Jumbo’s springt de supermarktketen naar eigen zeggen in het ‘gat’ dat in de afgelopen jaren is ontstaan tussen huismerken en A-merken. Het nieuwe merk verschijnt op het schap dan ook naast het Jumbo huismerk, dat focust op basisproducten voor een Jumbo prijs – en waarin de retailer ook blijft investeren. De producten werden ontwikkeld met de chefs van het Jumbo Foodcollege en vallen op in het schap door hun aparte vormgeving: “vrolijk, niet te serieus, en een tikkeltje eigenwijs”, aldus het bedrijf.