Retail en foodservice versterken elkaar meer dan ooit bij Jumbo. Dat blijkt uit de opening van het nieuwe Jumbo Food College, een gezamenlijk kennis-, ontwikkel- en opleidingscentrum van de supermarktketen en restaurantketen La Place.
Aandacht voor gezonde voeding
Met verschillende foodinnovaties willen beide formules klanten blijven verrassen en een optimale foodbeleving bieden. Meer dan ooit immers is de consument op zoek naar ‘beleving’: hij wil verrast worden door nieuwe producten in een inspirerende omgeving. De belangstelling voor lekkere, gezonde en duurzame voeding groeit sterk. Bovendien willen consumenten waar en wanneer zij maar willen kunnen genieten van goede en eerlijke voeding voor een aantrekkelijke prijs. Voor Jumbo en La Place bieden deze ontwikkelingen unieke kansen. De kennis en expertise van beide bedrijven ligt immers exact op het snijvlak van deze ontwikkelingen, daar waar horeca en retail bij elkaar komen, zegt het supermarktbedrijf in een persbericht.
Op 26 maart opende daarom het Jumbo Food College powered by La Place, een platform dat een grote verscheidenheid aan kennis op het vlak van voeding en recepten samenbrengt, zodat Jumbo, La Place en het online receptenplatform Smulweb (ook in handen van het bedrijf) nog meer profiteren van elkaars inzichten. Per jaar staan ruim drieduizend trainingen voor de foodspecialisten van beide ketens op het programma. Daarbij is speciale aandacht voor gezonde voeding vanuit de ervaring die is opgedaan met de Jumbo Foodcoach app bij voetbalvereniging PSV en de wielrenners van Team Jumbo-Visma. “We geloven heilig in de kruisbestuiving tussen horeca en retail, die nu nóg sterker tot stand komt in het Food College,” aldus CEO Frits van Eerd. “We zien een groot potentieel in het toevoegen van steeds meer culinaire aspecten aan de winkelervaring. Daarbij valt te denken aan het vers bereiden van maaltijden van goede kwaliteit, zoals nu al gebeurt in de Jumbo Foodmarkten en in onze Jumbo City gemakwinkels.”
La Place start in april alvast met de nieuwe merkbelofte ‘Zo smaakt versgemaakt’ en breidt haar aanbod uit met tientallen gerechten waaronder nieuwe salades, ontbijtproducten, goed gevulde soepen, gebak en royaal belegde, ter plekke gebakken broodjes. Ook komen er ‘Dagverse Deals’ voor lage prijzen – bijvoorbeeld lunchdeals voor een broodje, salade of kop soep met een drankje voor maar 6 euro.