Tot nu toe had Jumbo in Nederland nog geen volwaardig klantentrouwprogramma, maar daar komt snel verandering in: de retailer gaat het ‘Hallo Jumbo Voordeelprogramma’ na een test nationaal uitrollen. Voor een uitrol naar België is het echter nog te vroeg.
Sparen voor kortingen
Met het voordeelprogramma kunnen klanten sparen voor kortingen en ontvangen ze gepersonaliseerde aanbiedingen per e-mail. De retailer testte het loyaliteitsprogramma eerder dit jaar in enkele filialen, via de Hallo Jumbo app. Klanten die niet over een smartphone beschikken, konden ook een fysieke klantkaart aanvragen. Volgens de supermarktketen was de test een groot succes: “We gaan het volgend jaar geleidelijk uitrollen met als doelstelling om aan het einde van het jaar landelijk dekkend te zijn”, vertelde inkoopdirecteur Olaf de Boer van Jumbo vorige week op het Food Formule Event van Distrifood.
Voorlopig komt het nieuwe spaarprogramma echter niet naar België: “Het klopt dat Jumbo in 2020 haar nieuwe spaarprogramma gaat introduceren. In eerste instantie zal dit in Nederland gebeuren. Wel bekijken we wat de mogelijkheden zijn om het programma op termijn ook de Belgische klant aan te bieden, maar daar is het nu nog te vroeg voor”, beantwoordt woordvoerder Laura Valks-Piessens een vraag van RetailDetail.
Overigens wil Jumbo volgend jaar nog een andere app uitrollen: dat is Foodcoach, een toepassing die persoonlijk voedingsadvies geeft. De retailer ontwikkelde die app in eerste instantie voor de professionele topsporters van voetbalclub PSV en wielerploeg Jumbo-Visma, maar wil er nu een breder publiek mee bereiken.