Carrefour België is op de goede weg, maar zal dit jaar nog niet winstgevend zijn, verwacht CEO Geoffroy Gersdorff. Een franchisering van de hypermarkten is niet aan de orde, een overname van Louis Delhaize evenmin.
Succesvolle koopkrachtacties
Gisteravond kon Carrefour uitpakken met sterke kwartaalcijfers, waarbij België binnen de groep zelfs de snelste groeier was. Daar wil Gersdorff graag duiding bij geven, want de goede resultaten zijn zeker niet enkel te danken aan het feit dat Carrefour kan profiteren van de onrust bij Delhaize. “Ook vóór de problemen bij Delhaize zat de trend al goed: ook het eerste kwartaal was positief. Belangrijk in deze inflatieperiode is dat we zien dat ook onze volumes stijgen, in alle drie onze formaten. De hypermarkten stijgen het meest in marktaandeel van alle banners in België. Dat is een belangrijk signaal: klanten begrijpen meer en meer onze bestaansreden en onze commerciële dynamiek beantwoordt aan hun problematiek, waaronder de koopkracht.”