De omzet van de Mousquetaires groep is in 2015 gedaald van 40,1 miljard euro naar 39,7 miljard euro. Een deel van de reden achter die dalende omzet is de vertraagde groei van supermarktketen Intermarché in Frankrijk.
Positieve resultaten bij Netto
De omzet daalde met 1%, al was er een kleine groei van 0,9% als de brandstofinkomsten niet in rekening worden gebracht. De industriële tak van het bedrijf deed het nochtans vrij goed, want daar steeg de omzet met 4% naar 4 miljard euro. De commerciële tak kreeg echter een tik: daar daalde de omzet in 2015 naar 35,7 miljard euro, terwijl dat een jaar eerder nog 36,2 miljard euro was.
Supermarktketens Intermarché en Netto haalden samen een omzet van 33,1 miljard euro (25,5 miljard exclusief de brandstofinkomsten). Intermarché kon in 2015 nog steeds een groei van 0,7% voorleggen, maar dat is beduidend minder dan de voorgaande jaren: in 2014 steeg de omzet van de keten nog met 1,7%, in 2012 was dat zelfs 7,4%. Op het einde van 2015 waren er 17 extra vestigingen van Intermarché in Frankrijk.
Bij Netto waren de cijfers positiever, met een omzetgroei van 1,9 %: voor het eerst in jaren was de groep tevreden over de prestaties van die keten. Het aantal winkels van de discountketens is in 2015 wel verder gedaald naar 301 stuks, in 2012 waren dat er nog 340.