Een nieuwe, atypische televisiespot van de Franse supermarktketen Intermarché creëert een enorme buzz op sociale media, ook buiten Frankrijk. De retailer is met deze publiciteitsstunt niet aan zijn proefstuk toe.
Verliefd op caissière
De televisiespot vertelt het verhaal van een jongeman die verliefd wordt op de caissière van de lokale Intermarché. Om haar te verleiden, verandert hij zijn consumptiegedrag: in plaats van fastfood te kopen, gaat hij zelf in de keuken aan de slag met verse producten.
Met filmische beelden, romantische muziek en een duur van wel drie minuten heeft de reclamespot blijkbaar een gevoelige snaar geraakt. Toen hij afgelopen zaterdag voor het eerst werd vertoond op de Franse zender TF1, ging de hashtag #lamourlamour meteen viraal. Op amper enkele dagen tijd scoorde het filmpje wel vijf miljoen views op Facebook, twee miljoen op Twitter en 400.000 op Youtube. Ook de internationale reclamevakpers is lovend.
Het is niet de eerste opmerkelijke reclamestunt voor Intermarché: enkele jaren geleden verbaasde de keten de wereld met z’n bekroonde campagne voor lelijke groenten, die snel navolging kreeg bij andere ketens, ook in België (Delhaize) en Nederland (Albert Heijn).