Wereldwijd rolt Nespresso een nieuw winkelconcept uit. In België ging de primeur naar Antwerpen: het koffiemerk ruilde zijn vlaggenschip op de Meir in voor een belevingswinkel in een levendige winkelwijk.
Koffie personaliseren
De nieuwe flagshipstore van Nespresso in de gezellige Antwerpse winkelwandelwijk de Wilde Zee is één van de vijftig eerste met het nieuwe concept. De komende vijf jaar rolt het koffiemerk dat model wereldwijd uit naar alle 800 boetieks. Voor Nespresso moet de fysieke winkel meer zijn dan een verkooppunt voor capsules en koffiemachines: het is een plek om het koffie-universum van het merk te beleven.
Aan de Experience Bar maken bezoekers kennis met verschillende koffiesoorten, recepten en zetmethoden. Koffiedrinken kan in de lounge. Klanten kunnen aan de slag met de Ripple-machine, waarmee je een foto of illustratie print op het melkschuim van je cappuccino of latte. Accessoires kan je ter plekke laten personaliseren met de gratis graveerservice.
Dicht bij de klant
Ook duurzaamheid is een prioriteit voor Nespresso, dat immers B Corp gecertificeerd is. Sinds 2017 worden alle nieuwe boetieks voorzien van ledverlichting, FSC-gecertificeerd hout, tafelbladen gemaakt van gerecycleerd koffiedik en hernieuwbare energie. In Antwerpen bezorgt Nespresso per fiets, net als in Brussel, Gent en Luik.
CEO Oliver Perquy van Nespresso in België en Luxemburg benadrukt het belang van de fysieke boetieks voor het koffiemerk: “Tijdens de pandemie zagen we een sterke groei in online verkoop. Het contact met de klant is echter nog altijd erg belangrijk voor ons. Om zo dicht mogelijk bij onze klanten te staan, blijven we innoveren. We zijn dan ook enorm enthousiast over onze nieuwe locatie in Antwerpen. De Wilde Zee staat bekend om haar moderne en dynamisch karakter en sluit perfect aan bij de waarden van Nespresso. We zijn ervan overtuigd dat het onze band met de stad en haar koffiecommunity alleen maar zal versterken.”