De Zweedse meubelketen Ikea opent vanavond zijn eerste pop-uprestaurant in Parijs. Voor het interieur werd natuurlijk gekozen voor producten die bij Ikea te vinden zijn, maar ook een aantal ingrediënten van de gerechten zijn afkomstig van Ikea.
Alle winst naar goed doel
De gerechten zullen gemaakt worden door een aantal amateurchefs, die werden uitgekozen door de internetgebruikers. Tot 25 juni krijgt elke dag een nieuweling de mogelijkheid om zijn talent tentoon te spreiden.
De gerechten worden verkocht tegen een vaste prijs van 10 euro en alle winst wordt gedoneerd aan een goed doel. Ikea heeft vooral tot doel om met het pop-uprestaurant de vernieuwing in de restaurants van de keten onder de aandacht te brengen. Ondertussen heeft het immers al 15 restaurants, die in de winkels aanwezig zijn, vernieuwd.
“We willen mensen rond de tafel krijgen. Concreet wil dat zeggen dat we ons assortiment hebben uitgebreid met hoogwaardige, gecertificeerde, veilige en toegankelijke producten”, zegt Faustine Colin, adjunct-directeur van Ikea Food France.