Meesurfen op koffiehype
De Starbucks Coffee Corner is een koffiebar in de lounge van het hotel. “Ofwel geniet je van je koffie in de lounge of op ons terras, of je kan met de beker gewoon weer je weg in de stad voortzetten”, zegt Nathalie Snauwaert, salesmanager van PREM Group.
“Het coffee to go-principe – rondlopen met een koffiebeker – is zeker bij jongeren een hype en richt zich in eerste instantie dan ook tot niet-hotelgasten. Maar met dit nieuwe initiatief willen we ook de drempel verlagen om hier binnen te stappen en met het hotel kennis te maken”, ziet hotelmanager Bart Speleers meteen ook extra commerciële mogelijkheden.
PREM Group is met deze koffiebar niet aan haar proefstuk toe: in december vorig jaar opende de hotelgroep een Starbucks Coffee Corner in Hasselt, in haar Holiday Inn-vestiging. “En dat was van meet af een groot succes. We zien er toch dagelijks zo’n 300 mensen passeren voor een meeneemkoffie”, vervolgt Snauwaert. “Daarom hebben we vrij snel beslist om ook een Starbucks Corner in ons Leopold Hotel in Oudenaarde en gelijktijdig ook in Leopold Hotel Antwerpen te openen.”