Dit najaar worden de 45 Hypermarkten en 39 Markets van Carrefour uitgerust met in totaal 129 digitale kiosken. Deze digitale communicatieoplossing van HighCo Shelf Service zal in alle Carrefours van het land (behalve franchisewinkels) worden ingezet.
Kortingbonnen aan uw vingertoppen
De digitale kiosken (of interactieve terminals) bevinden zich weldra vlakbij de ingang van de winkels en springen zo meteen in het oog. Elke kiosk (twee per Hyper en één per Market) bestaat uit twee onderdelen en staat op een strategische positie met als doel de aandacht van de volledige bezoekersstroom te trekken.
Bovenaan staat een groot 55-inch hd-scherm dat reclameboodschappen en promoties weergeeft. Het is, volgens HighCo, namelijk zo dat 76% van alle aankoopbeslissingen in de winkel zelf worden genomen. Dit scherm biedt merken dan ook een extra reclamekanaal, net voor de klant tussen de rekken stapt.
Onderaan is dan de interactieve terminal te vinden, die bestaat uit een 32-inch touchscreen dat de klanten een reeks nieuwe diensten biedt. Zo kan men er (gepersonaliseerde) kortingbonnen of getrouwheidscheques afdrukken, het winkelplan raadplegen om een bepaalde productcategorie terug te vinden, een feedbackformulier invullen om opmerkingen of suggesties meteen doorgeven aan de winkelmanager.
Extra diensten die tijd besparen
“De digitale kiosk is een uiterst intuïtief hulpmiddel, dat door iedereen kan worden gebruikt. Hij heeft niet enkel een mooi design en is gemaakt met kwaliteitsmaterialen, maar heeft vooral als doel het leven van de klant makkelijker te maken door hem of haar zelf toegang te verlenen tot een aantal diensten en voordelen voordat hij of zij de winkel binnenstapt,” verklaart Sébastien Lemmens van HighCo Shelf Service.
“Wij zijn bijzonder verheugd dat Carrefour ons heeft uitgekozen als partner om dit systeem op nationaal niveau in te zetten. Op die manier positioneert Carrefour zich als voorloper op het gebied van interactiviteit met de klant in het verkooppunt en tonen zij aan dat digitale communicatie nieuwe diensten kan genereren en tegelijk zowel de klanten als het personeel een hoop tijd kan besparen”, besluit Lemmens.
Shelf Service telt bijna 200 medewerkers in Asse en is gespecialiseerd in communicatie en promotie in het verkooppunt zelf. De laatste jaren investeert de firma in de ontwikkeling van zijn aanbod digitale communicatieoplossingen. Shelf Service maakt deel uit van de internationale groep HighCo, een wereldwijde referentie op het gebied van retailmarketing.