Permanente prijsverlaging countert discounters
“Iedereen let meer dan ooit op zijn budget. In 2013 helpt Carrefour Market haar klanten daarbij door het hele jaar door ronde prijzen aan te bieden”, zo meldt de supermarktketen. Die “lage, ronde prijzen gelden het hele jaar door, in alle afdelingen, permanent op 500 producten”. Daarbii zijn zowel individuele producten – bijvoorbeeld “één hamburger voor 1 euro” – als pakketten, zoals “Carrefour-koffie mokka 500 gram, drie voor 10 euro”.
De actie wordt ondersteund door een communicatiecampagne met folders, affiches in de winkels, op de parkings en in bushokjes, maar ook met radiospots, artikels in het Carrefour-magazine Simply You en via het internet. Daarnaast ontwierp Carrefour ook speciale jetons voor in de caddie.
Met deze actie werpt Carrefour zich volop in de crisisstrijd, die discounters vorig jaar veel sterker deed groeien dan grootheden Carrefour en Delhaize. Mogelijk helpen de ronde prijzen Carrefour ook aan de plaats van op één na grootste supermarkt in België, die analisten de Franse keten eergisteren toedichtten.