De maaltijdboxen van HelloFresh waren tot nu toe enkel online te vinden, met hier en daar een uitzondering in een pop-up store, maar daar komt nu verandering in. Het bedrijf gaat zijn boxen immers aanbieden in de filialen van supermarktketen Sainsbury’s.
Nieuwe markt
Deze week worden bij 20 filialen van Sainsbury’s in Londen en het zuidoosten van het land maaltijdboxen voor twee personen gelanceerd, die verkocht worden tegen een prijs van 10 pond. In een latere fase zullen de boxen bij alle filialen van de keten te vinden zijn, al heeft HelloFresh daar nog geen datum op geplakt.In de supermarkten zullen vijf recepten te vinden zijn, die elke zes weken veranderd worden, om klanten zo voldoende variatie aan te bieden.
HelloFresh heeft besloten om met het nieuwe concept op de proppen te komen na een grondig onderzoek bij zijn klanten. Die gaven aan dat ze wel geïnteresseerd waren in een manier om de recepten van HelloFresh ook gewoon in de winkel te vinden. Het bedrijf hoopt vooral een nieuwe markt aan te spreken van consumenten die hun maaltijden niet op voorhand plannen.
Ook de ketens Waitrose en Tesco hebben al geëxperimenteerd met eigen maaltijdboxen in de winkels. Waitrose besloot die test stop te zetten, nadat de reactie bij de klant niet was wat er van verwacht werd. Tesco heeft nog niet gezegd wat de toekomstplannen zijn, maar gaf wel aan dat het pilootproject bevredigend was verlopen. In de Benelux hebben onder andere Albert Heijn, Carrefour, Delhaize en Colruyt maaltijdboxen gelanceerd of aangekondigd.