HelloFresh lanceert zijn in 2020 overgenomen maaltijdservice Factor nu ook in Europa: de primeur is voor Nederland en Vlaanderen. Het merk wil marktleider worden en doorgroeien naar andere Europese landen.
Concurrentie voor de supermarkt
Factor is al tien jaar succesvol op de markt in de Verenigde Staten en heeft er nu een marktaandeel van 60% in kant-en-klare maaltijden. HelloFresh heeft er grote ambities mee: sinds het begin van dit jaar is Factor ook in Canada actief en nu moet heel Europa voor de bijl, te beginnen met Vlaanderen en Nederland.
Dat betekent bijkomende concurrentie voor het maaltijdenaanbod in de supermarkt: “Vergeleken met de traditionele manier van boodschappen en kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt, is het model van Factor gebaseerd op de daadwerkelijke vraag van de klant”, beweert Kaylyn Tolzmann van Factor Europe. “Al onze maaltijden zijn samengesteld door chefs en diëtisten, gebaseerd op uitgebreid onderzoek naar onze klantbehoeften.”
Flexibele abonnementsformule
Klanten kunnen hun menuvoorkeur aangeven (flexitarisch, pescotarisch, vegetarisch of keto) en 25% van de maaltijdopties zijn veganistisch of vegetarisch. Dankzij een aangepaste verpakking zijn de maaltijden vers tot een week na levering. Net als de bekende maaltijddozenservice van HelloFresh werkt Factor met een soepele abonnementsformule die klanten op elk moment kunnen pauzeren, annuleren of wijzigen.
Factor stelt wekelijks twaalf verse maaltijden voor, zowel voor de lunch als het avondmaal. Deze week zijn dat bijvoorbeeld: Puree van aardappel en prei met gegrilde kip, geroosterde maïs en gebakken courgette; Zalm met pesto, romige spinazie en haricots verts in tomatenboter; of Thaise groene kokoscurry met bruine knoflook-limoen rijst.