HelloFresh heeft zijn zinnen op Japan gezet: de leverancier van maaltijdboxen zoekt er een managing director. Ondertussen hoopt het bedrijf in de Benelux ook broodjes en wijn te gaan verkopen.
Lancering in Japan
Binnen de vijf tot zeven jaar wil HelloFresh groeien van 3,6 miljard naar 10 miljard euro omzet. Om dat te bereiken, bereidt het Duitse bedrijf nu ook een verdere internationale expansie voor. De marktleider in maaltijdboxen kijkt daarbij in de richting van de Aziatische markt: er is op de website een vacature verschenen voor de functie managing director in Japan. Dat tipt Exciting Commerce.
HelloFresh zoekt een verantwoordelijke voor de lancering in Japan, op “zeer korte termijn”, zo staat te lezen in de jobomschrijving. Kandidaten moeten vloeiend Engels en Japans spreken, maar krijgen in ruil een “erg aantrekkelijke” verloning met mogelijkheid om ook aandelen te verwerven.
Mannen en lunch
Sinds het succes door de coronacrisis en verschillende grote overnames in de VS, stelt HelloFresh zich tot doel de grootste, volledig geïntegreerde Food Solutions Group ter wereld te worden. In de Verenigde Staten betekent dat vooral inzetten op de verdere uitbouw van een multimerkenstrategie, terwijl het bedrijf in de Benelux munt wil slaan uit bestaande klanten.
HelloFresh wil er ook zijn voor elk moment van de dag, en ziet onder meer potentieel bij alleenstaanden en mannen. Tegen 2025 wordt het aanbod van de HelloFresh Market – wijnen, broodjes, voorgerechten, enz. die klanten kunnen bijbestellen – bovendien uitgebreid van 500 tot 2000 producten.