Chocolatier Guylian heeft vorig jaar een omzet van tachtig miljoen euro weten te halen. Dit jaar zal er dan weer bijna zeven miljoen euro geïnvesteerd worden in een nieuwe fabriekshal en een nieuwe productielijn.
Lokale verankering versterken
De populariteit van het Belgische chocolademerk blijft dan ook onverminderd groeien: ondertussen wordt de chocolade al in 120 landen verkocht. Naast het hoofdkantoor in Sint-Niklaas heeft de groep dan ook al vier internationale kantoren en vijf chocoladecafés in Australië, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Korea.
Sinds 2008 is het bedrijf in handen van de Koreaanse groep Lotte, maar het managementteam, dat sinds kort onder leiding van Mieke Callebaut staat, blijft wel op eigen houtje functioneren. “We ontwerpen zelf onze plannen, Lotte keurt die goed en wij voeren ze uit. Natuurlijk houdt Lotte onze groei, winst en omzet in het oog, maar zolang we rendabel zijn en doorgroeien zullen we zelfstandig blijven werken”, vertelt ze aan het blad Ondernemen.
Om de verankering in de regio Sint-Niklaas nog sterker te maken, wordt er dit jaar 6,8 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe fabriekshal en een nieuwe productielijn. De werken moeten midden 2017 volledig afgerond zijn.