IJsjes en gezonde snacks droegen bij tot een omzetgroei van bijna 9% voor Ferrero. De producent van bekende merken als Nutella, Kinder en Tic Tac investeert meer dan ooit in productinnovatie.
“Tegemoetkomen aan veranderende behoeften consument”
De omzet van Ferrero Group groeide met 8,9% naar 18,4 miljard euro in het gebroken boekjaar 2023/2024, dat eindigde op 31 augustus 2024. Een jaar eerder was er nog een omzetstijging van meer dan 20%, maar die was toen deels te danken aan overnames. De fabrikant toont zich tevreden over de cijfers in een uitdagende economische omgeving, met volatiele grondstoffenprijzen en aanhoudende inflatiedruk.
“We blijven onze producten innoveren om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van de consument”, zegt financieel directeur Daniel Martinez Carretero. Daarom heeft het bedrijf de totale kapitaalinvesteringen met 18% verhoogd naar 958 miljoen euro. Groei was onder andere te danken aan de lancering van Nutella Ice Cream, de lancering van de Kinderini-koekjes in belangrijke markten en de introductie van de gezondere snacks van de merken Eat Natural en FULFIL in bijkomende Europese landen.
De groep opende ook een nieuwe chocoladeverwerkingsfabriek van 6.500 m² in Bloomington (Illinois), de eerste in de Verenigde Staten. De fabriek in het Duitse Stadtallendorf werd gemoderniseerd. Ferrero heeft 37 productiefaciliteiten wereldwijd en stelt bijna 48.000 mensen tewerk.