Met leeuwendansen en gratis drankjes opende Gong Cha, de Taiwanese wereldleider in bubbelthee, zaterdag een eerste Vlaamse winkel in Antwerpen. De keten is op zoek naar franchisenemers om verder te groeien.
Grote ambities
Aan de Schoenmarkt, vlakbij de Meir, opende Gong Cha zaterdagochtend zijn derde Belgische winkel, na eerdere openingen in Docks Bruxsel en Bergen. De marktleider in bubbelthee heeft al meer dan 1.900 winkels in twintig landen en wil ook in België snel groeien via franchise.
Dat er in het land al verschillende bubbelthee-aanbieders actief zijn, is geen bezwaar, zegt expansiemanager Yassir Bounou: Gong Cha is dé referentie, die zich onderscheidt door de kwaliteit van de ingrediënten en de versheid van de bereidingen. “We zijn zo’n beetje de Starbucks van de bubbelthee.” Door de vele keuzemogelijkheden zijn er bij Gong Cha meer dan honderd combinaties beschikbaar. Uniek is bijvoorbeeld dat klanten zelf het suikerniveau kunnen bepalen.
Hoofdfranchisenemer van Gong Cha in België is Adlane Draou van Mad Vision. Hij werd eerder ook al de grootste franchisenemer van O’Tacos, opende GoFish en verwierf de hoofdfranchise van Chick&Cheez in de Benelux. Het bedrijf, dat een omzetgroei realiseerde van meer dan 700% in vier jaar tijd, wil een hoofdrolspeler worden in de sector van de ‘quick service restaurants’.