Carrefour gaat groenten en fruit verkopen met de afbeeldingen van bekende Studio 100-figuurtjes op de verpakkingen. Eerder bood Colruyt al Plop-appels aan, maar dat contract werd niet verlengd.
Eet meer fruit
Carrefour en Studio 100 willen zo gezonde voeding promoten en de populariteit ervan bij kinderen opvoeren. Daarnaast is het ook een ruggensteun voor de Belgische groentetelers, want het gaat voornamelijk om Belgische seizoensgroenten en -fruit. Samson-appels, Wickie de Viking-peren, Mega Mindy-aardbeien, Kabouter Plop-minitomaatjes en Piet Piraat-bananen zitten in kleurrijke verpakkingen met de beeltenis van de razend populaire kinderhelden.
Exit Colruyt
Carrefour krijgt de exclusiviteit voor België. Eerder waren wel al Plop-appels te koop bij Colruyt. De Halse supermarkt sloot in 2008 een tweejarig contract met het bedrijf van Gert Verhulst en Hans Bourlon. Maar dat contract liep enkele maanden geleden af en werd uiteindelijk niet verlengd. Omdat Studio 100 wel verder wou met de producten, zocht het bedrijf een andere partner. En dat werd dus Carrefour. Het gamma werd meteen flink uitgebreid. Financiële details werden niet vrijgegeven.
In Nederland heeft Studio 100 een soortgelijk exclusief contract met Albert Heijn. Studio 100 maakt zich evenwel sterk dat de groenten en het fruit met de figuurtjes van Plop & Co niet in de Antwerpse vestiging van Albert Heijn zullen opduiken.