Elfde Belgische verkooppunt
De winkel van Bakkerij Paul komt op de eerste verdieping van het winkelcentrum, recht over H&M. Volgens topman Stef Meulemans van franchisehouder Top Brands was Kortrijk een logische keuze: “De stad is erg in opmars. Door onze locatiekeuze bereiken we ook consumenten over heel Oost- en West-Vlaanderen.”
Het nieuwe verkooppunt wordt het elfde van de keten in België: al in 2007 kreeg Brussel de Belgische primeur, waarna nog vijf vestigingen volgden in Brussel en eentje in Waterloo. Bovendien kwamen er drie zogenaamde Petit-Pauls in de Brusselse metrostations De Brouckère, Montgomery en Louiza. Nog dit jaar openen er bijkomende vestigingen in de metrostations Madou, Schuman en Brussel-Noord.
In 2010 opende Bakkerij Paul ook al een vestiging op de Groenplaats in Antwerpen, op een locatie die zowel mikte op toeristen als op inwoners van de koekenstad zelf. Die kon twee jaar lang rekenen op positieve reviews, maar sloot in november 2012 plots de deuren.
125 jaar ervaring
Het Franse bedrijf heeft intussen al 125 jaar op de teller. Na de dood van zijn vader in 1958 nam Francis Holder het roer over. Hij werkt nu samen met zijn zonen en dochter aan de verdere uitbouw van het merk. Bakkerij Paul is intussen aanwezig in meer dan 36 landen.
In België is de expansie in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Naast Bakkerij Paul beheert de onderneming ook 209 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij.