Wie spint er garen bij het sociale conflict bij een concurrent? Is België het Bachmoet van de Europese foodretail? Sinds wanneer komen de spruitjes uit Marokko? En waarom halen merken hun eigen fundamenten onderuit? Filet Pur gaat op onderzoek!
Fake franchise
Wie geïnteresseerd is in de overname van zo’n verlieslatend Delhaize-filiaal, zal zich mogen reppen: er zijn voor élke winkel al kandidaat-kopers opgedaagd, en voor de meeste winkels zelfs meer dan één, onder het motto ‘geen gezeik, iedereen rijk’. Toch zullen die dynamische entrepreneurs nog wat geduld moeten oefenen: eerst gaat er een sociaal bemiddelaar aan het werk. Wat die precies moet bereiken, is een raadsel, aangezien de retailer overduidelijk niet van plan is om dat toekomstplan bij te sturen. Maar ja, die regelneven van politici willen toch graag de indruk wekken dat ze íéts ondernemen. Misschien zouden ze zich ook eens kunnen inschrijven voor dat fameuze webinar over “omgaan met verandering”?