Drie thema’s
De actie zal drie weken lopen, met elke week een nieuw thema. De eerste week moeten ze aan de slag met klassieke smaken, de tweede week gaat Lidl de exotische weg op en de derde week wordt er met chocolade teruggegrepen naar een favoriet van iedereen. De top drie van elke week neemt het in de laatste week tegen elkaar op. De drie finalisten zullen tijdens het eindejaar in de winkel liggen.
Fans kunnen de cupcake simpelweg samenstellen via een applicatie. Daar krijgen ze telkens vier keuzes voor de categorieën cake, vulling, topping en decoratie. Om het concept tot een geslaagd einde te brengen, moest er een banketbakker gezocht worden die bij afloop van de wedstrijd onmiddellijk aan de slag kon met de recepten.
“We hebben een Belgische banketbakker gevonden die bereid was om mee in dit bijzondere concept te stappen. Van zodra de finaleronde voorbij is, zal hij bijzonder snel aan de slag moeten: de juiste ingrediënten inkopen én beginnen bakken”, vertelt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.
#luxevooriedereen
Lidl België had ook vorig jaar al een socialemediastunt uitgevoerd, met name de twitteractie ‘#luxevooriedereen’. Lidl beloofde toen om vijf kerstpakketten te schenken per keer dat die bewuste hashtag werd gebruikt. Toen moest de supermarktketen de actie echter stopzetten door de overweldigende respons.
Lidl België heeft 150.000 fans op Facebook. De nieuwe cupcakes moeten vanaf december in de winkel liggen.