Groei in Verenigde Staten
De export van Parmaham groeide in 2014 met 3,5 procent. De totale omzet op internationale markten kwam neer op 250 miljoen euro, goed voor 2,6 miljoen hammen. Vooral buiten Europa waren er positieve resultaten, met een groei van 12,5 procent in de Verenigde Staten en 8 procent in Australië. In Europa groeide de markt met 1,3 procent.
In Italië daalde de totale productie met 3,2 procent in 2014 en de markt voor rauwe hammen viel terug met 8,9 procent. Ook Parmaham kon niet aan de economische realiteit ontsnappen, maar met een daling van 6,1 procent deed het wel beter dan het gemiddelde.
Van de gesneden Parmaham werden 74 miljoen verpakkingen verkocht, goed voor een stijging van 2 procent. Een kwart daarvan bleef in Italië, terwijl de rest van Europa 58 procent in handen kreeg.
Paolo Tanara, voorzitter van het Parmaham Consortium toont zich tevreden met de resultaten en stelt dat steeds meer restaurants in grote wereldsteden Parmaham op het menu zetten.