Monoprix, de stadswinkelformule van de Franse groep Casino, koestert ambitieuze expansieplannen in Europa. De retailer wil ook winkels openen in België en Nederland om op termijn z’n omzet te verdubbelen.
Op zoek naar franchisepartners
Monoprix is de formule die zich binnen de groep Casino concentreert op stadssupermarkten en gemakswinkels. Recent opende de retailer een 5000 vierkante meter grote flagshipstore van de nieuwste generatie in het centrum van Parijs. Monoprix Montparnasse is een hippe supermarkt die de nieuwste technologie – onder andere een nieuw type geconnecteerde winkelkar – combineert met de aandacht voor ambachtelijk vakmanschap in verse voeding.
De winkelketen heeft vandaag ongeveer 800 winkels in Frankrijk met de formules Monoprix (supermarkten), monop’ (kleine gemakswinkels) en Naturalia (biowinkels). Vandaag kondigt de retailer grote expansieplannen aan: het doel is de omzet binnen 10 jaar te verdubbelen tot 10 miljard euro. Om dit doel te bereiken wil Monoprix zijn winkelformules internationaal uitrollen, met name in Scandinavië, Duitsland, België, Nederland, Portugal en Spanje. Daarvoor zal Monoprix inzetten op franchisepartnerschappen met lokale investeerders die de waarden van Monoprix delen, aldus een persbericht.