In het eerste kwartaal van 2017 heeft Takeaway.com de helft meer bestellingen verwerkt dan een jaar eerder. In Nederland en Duitsland was er een mooie groei, maar het waren toch de andere markten die de grootste sprong maakten.
Investeringen opdrijven
In totaal verwerkte Takeaway.com in het eerste kwartaal 15,8 miljoen bestellingen, 47% meer dan een jaar eerder. In Nederland was er sprake van een groei van 31%, terwijl dat in Duitsland 47% was. Op de andere markten, waaronder België, groeide Takeaway.com met 79%. Dat was wel deels te danken aan overnames, zoals die van de Belgische activiteiten van Just Eat Benelux. Langs de andere kant werden de activiteiten in het Verenigd Koninkrijk in augustus van vorig jaar dan weer stopgezet.
“In het eerste kwartaal van 2017 heeft Takeaway.com zijn groeistrategie kunnen doorzetten. Het bedrijf heeft zijn marktpositie op de belangrijkste markten opnieuw weten te versterken. Omwille van het succes van onze strategie, hebben we besloten om de investeringen in marketing en leverdiensten verder op te drijven”, zegt CEO Jitse Groen.