De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.
Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.
De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.
In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.