(Update) De webshop van Carrefour Belgium kampt met ernstige storingen: niet alle klanten kunnen momenteel bestellingen plaatsen, als gevolg van aanpassingen aan de systemen. Dat kan tot begin volgend jaar duren. Bezorgdienst ShipTo werkt nog wel.
Capaciteit teruggeschroefd
Wie een bestelling tracht te plaatsen in de webshop van Carrefour, komt mogelijk van een kale reis terug. Dat blijkt uit deze mededeling op de website: “Beste klant, Onze aanpassingen aan de interne systemen vragen meer tijd. Het is voorlopig niet meer mogelijk om uw boodschappen online te bestellen. Ondertussen kan u onze personal shopper dienst ‘ShipTo’ proberen. U kan ook zeker nog terecht in onze winkels. Wij wensen ons te verontschuldigen voor het ongemak en hopen u binnenkort opnieuw te mogen begroeten op onze website voor online bestellingen.”
Een vraag aan de klantendienst levert zelfs een nog verontrustender antwoord op: “De webshop zou normaal vanaf begin volgend jaar volledig operatief (sic) zijn.” De problemen hebben te maken met het faillissement van de Canadese softwarespecialist Food-X Technologies, waar Carrefour mee samenwerkt. “Daarom zijn we nu bezig met de implementatie van een nieuwe warehouse management software. Voorlopig hebben we de capaciteit van de webshop teruggeschroefd in afwachting van de go live van de nieuwe software, voorzien inderdaad begin 2023”, reageert woordvoerder Aurélie Gerth. Of je kan bestellen, hangt af van de regio: de driehoek Antwerpen-Gent-Brussel krijgt voorrang. Afhalen kan in een beperkt aantal winkels: 50 van de ongeveer 250 afhaalpunten zijn momenteel niet actief. Dat aantal wordt wel weer opgeschaald.
De exclusieve samenwerking met Food-X dateert van 2020. Carrefour Belgium kreeg toen de primeur om het systeem van de softwareaanbieder te installeren en gebruiken, als testcase voor de hele groep.