Frisdrankproducent Dr Pepper Snapple en koffiemaker Keurig Green Mountain fuseren en vormen voortaan een bedrijf met een omzet van elf miljard dollar (negen miljard euro). Het nieuwe bedrijf krijgt de naam Keurig Dr Pepper.
9 miljard dollar investering
In het nieuwe fusiebedrijf zijn het vooral de aandeelhouders van Keurig Green Mountain die de plak zullen zwaaien, want zij krijgen 87% van de aandelen in handen. De overige 13% zijn voor de aandeelhouders van Dr Pepper Snapple. Huidig CEO van Keurig, Bob Gamgort, zal het nieuwe bedrijf leiden.
Keurig Green Mountain is vooral bekend van de eigen koffiepods en bijpassende apparaten. Daarnaast heeft het ook naam gemaakt in de wereld van de donuts, schrijft FoodDive. Dr Pepper Snapple van zijn kant is dan weer een frisdrankproducent, waarbij de twee bekendste merken niet verrassend Dr Pepper en Snapple zijn. Daarnaast heeft het ook merken als 7UP en Sunkist in handen.
Keurig Green Mountain is in handen van JAB Holding, dat ook donutketen Krispy Kreme in handen heeft en onlangs nog schoenenmerk Jimmy Choo van de hand deed. Het zal nu 9 miljard dollar (7,3 miljard euro) investeren in het nieuwe bedrijf. Naar verwachting wordt de fusie tussen de twee bedrijven afgerond in het tweede kwartaal van 2018.