Met de opmerkelijke slogan “Koop geen Coca-Cola als je ons niet helpt recycleren!” wil de drankenproducent de consument aanzetten om nog meer verpakkingen in te zamelen. De Belgische campagne is een wereldprimeur voor Coca-Cola.
Aparte boodschap
De nieuwe, atypische marketingcampagne van Coca-Cola past in de ambitieuze milieudoelstellingen die het bedrijf zichzelf in 2017 heeft opgelegd. Ten laatste in 2025 wil de drankengigant 100% van zijn verpakkingen inzamelen én minstens 50% gerecycleerd plastic in plastic flessen gebruiken.
Met de oproep “Koop geen Coca-Cola als je ons niet helpt recycleren!” wil het merk de consument inspireren en aanzetten om nog beter te recycleren. De Belgische campagne is een wereldprimeur voor Coca-Cola en zal daarnaast enkel in Nederland uitgerold worden. Er komt een tv-spot, en ook online en op de zomerfestivals zal de communicatie van het frisdrankmerk in het teken staan van de recyclageboodschap.
“Als marktleider willen we op alle vlakken toonaangevend zijn, dus ook wat verpakkingen betreft. We moeten het gebruik van verpakkingen waar mogelijk verminderen en alle verpakkingen, inclusief plastic, moeten worden ingezameld. De toekomst is wat ons betreft circulair: elke gebruikte verpakking kan een nieuwe worden”, stelt directeur BeLux Etienne Gossart.