Bij steeds meer supermarkten verschijnen de opvallende verpakkingen van Pauwels Sauzen in de schappen. De fabrikant bezorgt de sauzencategorie impulsen met een onderscheidend, tailormade aanbod en een rebelse communicatie.
De sauzencategorie wakker geschud
Hoe verover je als nieuwkomer een plek in een mature categorie met gevestigde, grote spelers? Pas in 2021 zette Pauwels Sauzen de stap van de frituur naar de supermarkt onder de eigen merknaam. Intussen is het merk al beschikbaar in meer dan duizend winkels. Foodretailers zien het potentieel én het onderscheidend vermogen van het Pauwels-merk.
De fabrikant komt dan ook niet met een standaardassortiment op de markt, maar schudt de sauzencategorie wakker met een aanbod smaken ‘met een twist’ in kleurrijke, innoverende verpakkingen. Bovendien is Pauwels in staat om voor verschillende retailers een tailormade assortiment te voorzien met exclusiviteit als bijkomende troef. Proeverijen in de winkels of vanuit de Pauwels foodtruck overtuigen de shoppers, die het merk al kennen uit hun favoriete frituur, als sponsor in het veldrijden en van atypische commercials op sociale media, radio en tv.
Strategische samenwerking
De succesformule? Bewijzen dat je een toegevoegde waarde biedt voor de supermarkt én voor de consument die op zoek is naar variatie. “De consument die ons kent vanuit de frituur begreep niet langer waarom zijn favoriete sauzen niet gewoon in de supermarkt beschikbaar waren”, zeggen commercieel directeur Mark Cardon en marketing manager Koen Torfs. Op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co, op 20 oktober in Antwerpen, verklappen ze in detail hoe ze de Belgische foodretail wisten te overtuigen.
Zullen die dag ook het podium betreden: sprekers van onder andere Aldi, Pietercil Delby’s, GfK en StepUp Consulting. Op het congres onthullen we bovendien de resultaten van een exclusief onderzoek door expert Luc Desmedt (LD&Co) in samenwerking met Shopperware, bij foodretailers en merkfabrikanten: hoe evolueert de strategische samenwerking tussen retailers en fabrikanten in tijden van crisis en inflatie? Je ontdekt het op 20 oktober. Klik op de knop hieronder voor meer informatie over het congres en om tickets te reserveren.