Ahold Delhaize heeft een belang genomen in Adhese, Belgisch specialist in digitale advertentietechnologie. Het platform zal het omnichannelaanbod van Albert Heijn en Delhaize versterken en bijkomende inkomsten genereren.
Digitale advertentiemogelijkheden
Promoties en advertenties op maat van elke klant, een naadloze online winkelervaring en diepgaander inzicht in shoppergedrag: dat is de belofte van het innovatieve advertentieplatform Adhese waarin Ahold Delhaize een minderheidsbelang neemt. De retailer versnelt zijn investeringen in schaalbare digitale advertentiemogelijkheden, om diepere klantenrelaties op te bouwen, zowel online als offline.
“Klanten verwachten van ons dat we winkelen gemakkelijker maken en hun klantervaring verbeteren, bijvoorbeeld door digitale en in-store diensten en promoties aan te bieden”, zegt Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia. De samenwerking met Adhese zal bijdragen aan een verbeterd omnichannelaanbod.
Retailers worden media
Albert Heijn neemt de leiding in het project via de afdeling AH Media Services, later komt Delhaize aan de beurt, gevolgd door andere lokale ketens van de groep. In Nederland biedt Ahold Delhaize adverteerders immers al een performant zelfbedieningsplatform voor de digitale kanalen van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. De samenwerking met Adhese zal de ontwikkeling van bijkomende opportuniteiten versnellen, zegt CEO Marit van Egmond.
Retail media zijn aan een sterke opmars bezig: reclame is een belangrijke bron van inkomsten voor retailers. Sectorgenoot Carrefour bijvoorbeeld lanceerde een jaar geleden in samenwerking met Liveramp het digitale reclameplatform Carrefour Links, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om doelgerichte online activeringscampagnes op te zetten op basis van reële aankoopdata, én om de exacte impact van die media-investeringen te meten.