Focus op verse voeding
Alvo wil in de vernieuwde verkooppunten nog meer de nadruk leggen op verse, gezonde en biologische voeding en ambachtelijke streekproducten. De winkel moet daarbij uitnodigen tot onthaasting en beleving. Boodschappen doen moet leuk zijn, is de centrale gedachte.
In de supermarkt Obelix in Dentergem uitte zich dat in een quasi volledige makeover. Op de kassazone na werd de hele winkel leeggemaakt, muren gesloopt om het ruimtegevoel een extra dimensie te geven, een nieuwe gietvloer gelegd en led-verlichting geïnstalleerd.
Gevulde planning
De volgende maanden schuiven nog meer winkels aan voor een verbouwing. Voor 2016 staan er al meer dan tien gepland. Voorts zijn drie nieuwe supermarkten in opbouw. Alvo geeft zijn uitbaters niettemin ook heel wat vrijheid, zodat elk verkooppunt een eigen identiteit behoudt.
De nieuwe aanpak past in een nieuw strategisch plan van de keten. Hoewel Alvo vooral blijft inzetten op winkels met een oppervlakte van 1.000 vierkante meter, wil het ook enkele grotere aansluiten. In dat opzicht was het trouwens geïnteresseerd in de samenwerking met enkele winkels die uit de boot vielen bij de reorganisatie van Delhaize.
Alvo werkt voor zijn belevering van verse producten samen met de afdeling Retail Partners van de Colruyt Group.