Iedereen zoekt nieuwe kanalen om de consument te bereiken, zelfs Deliveroo: de maaltijdbezorger heeft een eigen restaurant geopend in Singapore, met plaats voor veertig personen. Het heeft (uiteraard) een volledig gedigitaliseerd bestelproces, maar ook een opvallende Belgische aanwezigheid.
Inspelen op behoefte
Vorige week heeft de maaltijdbezorger een ‘Food Market’ geopend in Singapore. De locatie in het Mediapolis van de ministaat is bewust gekozen om vooral werkende mensen aan te trekken.
Algemeen directeur Siddharth Shanker vertelt dat het idee van Singapore’s Food Market werd aangewakkerd door klanten die in andere vestigingen vroegen om ter plaatse te kunnen dineren. Deliveroo lanceerde vorig jaar voor het eerst het Food Market-concept in Hongkong, weliswaar met een kleiner eetgedeelte. Volgens Shanker is de Food Market in One-North de eerste die wereldwijd over een “fatsoenlijk en grootschalig” eetgedeelte beschikt.
10 keukens
Het restaurant is 43 m² groot en telt tien keukens, waar het eten wordt bereid door zeven restaurantexploitanten. Er is keuze uit Japanse, Koreaanse, Vietnameese, Griekse en Westerse gerechten. Verder is er ook een café, waar koffie, thee en lichte snacks geserveerd worden. Ook de Belgische gastronomische traditie is aanwezig in Singapore, met – hoe kan het ook anders – bier: dat wordt geleverd door speciaalbierbrouwerij Brussels Beer Project.
Het bestelproces verloopt volledig automatisch, zonder menselijke interactie: klanten bestellen aan één van de vijf kiosken en kunnen daarna de status van hun bestelling volgen op een digitaal bord. Wanneer het eten klaar is, halen ze het zelf uit één van de twaalf “boxen”, van zodra hun naam verschijnt op het digitale scherm van een box.