Maaltijdbezorger Deliveroo groeit snel in België en wil in de komende jaren in heel het land winstgevend worden. Het afgelopen jaar steeg de omzet met 16%, van 14,5 naar 16,8 miljoen euro.
Investeringen
Die groei is het resultaat van forse investeringen: het Britse bedrijf heeft meer dan zes miljoen euro geïnvesteerd in zijn Belgische dochteronderneming, waardoor die zijn activiteiten kon uitrollen in drie nieuwe steden (Charleroi, Hasselt en Kortrijk). Het aanbod werd bovendien uitgebreid met duizend extra restaurants.
“Ons Londense moederbedrijf blijft zwaar investeren in onze expansie en technologie, zowel in België als in het buitenland, wat een sterk en bemoedigend signaal is voor de Belgische horeca en de duizenden koeriers die werken bij ons”, zegt woordvoerder Rodolphe Van Nuffel aan L’Echo.
Snel winst maken
België is vooralsnog geen winstgevende regio voor Deliveroo: alleen in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk maakt de maaltijdbezorger al winst. In België is het bedrijf al winstgevend in sommige steden van het land, maar nationale winstgevendheid zou slechts voor binnen twee à drie jaar zijn.
Deliveroo trok zich vorige maand uit Duitsland terug om zich te concentreren op de landen waar het al een grote marktaandeel heeft. België is één van die landen.