Komende vrijdag zet maaltijdbezorgdienst Deliveroo zijn Duitse activiteiten stop. Het bedrijf wil zich concentreren op andere, beter presterende landen.
“Concentreren op andere markten”
De Britse maaltijdbezorger wil zich naar eigen zeggen ten volle richten op de landen waar het bedrijf al een groter marktaandeel heeft en een sterke omzetgroei kent. Deliveroo zou zorgen voor een redelijke compensatie voor de betrokken koeriers, werknemers en restaurants. Het gaat om een duizendtal chauffeurs en 2.500 restaurants in Berlijn, Hamburg, Keulen en München.
Het nieuws van het vertrek uit Duitsland komt er amper twee weken nadat concurrenten Takeaway.com en Just Eat hun fusie aankondigden. Takeaway.com is de grootste bezorger op de Duitse markt: eind vorig jaar nam het Nederlandse bedrijf nog de Duitse activiteiten van Delivery Hero (Lieferheld, Pizza.de en Foodora) over.
Voor Deliveroo zijn Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de belangrijkste markten. Na het vertrek uit Duitsland is de maaltijdbezorgdienst nog actief in dertien landen.