Deze zomer breidt Delhaize zijn afdeling ‘Food of the World’ verder uit. Blikvanger in het assortiment: een reeks exclusieve producten van Marks & Spencer. Ook huismerken van collega-retailers El Corte Inglés (Spanje) en Coop Italia maken hun opwachting.
Exclusief partnership
Na maanden van voorbereiding heeft Delhaize een zeventigtal nieuwe referenties geselecteerd voor ‘Food of the World’, een rayon met internationale specialiteiten. Dankzij een exclusieve overeenkomst met de Britse retailer Marks & Spencer liggen er nu tal van typisch Schotse en Engelse voedingsproducten in de rekken: denk aan shortbread, English Breakfast-thee, jam, lemon curd of een mix voor Yorkshire pudding… De producten zijn voortaan permanent beschikbaar in zowat tachtig supermarkten van de keten. “Een exclusief partnership dat we alle kansen willen geven voor de verdere toekomst”, zegt woordvoerster Karima Ghozzi.
Marks & Spencer is niet de enige buitenlandse retailer waarmee Delhaize een samenwerking opzet. Ook authentieke Spaanse huismerkproducten van warenhuisketen El Corte Inglés verschijnen in de winkels: onder andere turron de Alicante, picos de Jerez (broodstengels) en pipon tostada (geroosterde zonnebloempitten). Uit Italië komen de specialiteiten van Fior Fiore, een merk dat gedistribueerd wordt door Italiaans marktleider Coop Italia: pastasaus met varkensvlees en truffel, fettucine met eieren en taralle (ronde crackers uit Apulië) met venkel.