Met vijf nieuwe kinderboxen wil Delhaize de jongere generatie gezond leren koken en helpen om meer groenten te eten. Maaltijdboxen kennen een jaarlijkse groei van 15% bij de retailer.
Samen koken
Delhaize lanceerde zijn eerste maaltijdboxen in 2019, met succes: met een jaarlijkse groei van 15% is dit segment al goed voor 175.000 maaltijdboxen per maand. Met de lancering van een nieuw assortiment boxen wil de retailer kinderen betrekken bij de bereiding van een gezonde maaltijd. Samen koken is een goede manier om nieuwe ingrediënten, smaken en texturen te leren ontdekken, zegt Delhaize.
Net zoals de “volwassen” maaltijdbox bevat de kinderversie de ingrediënten voor een evenwichtige en seizoensgebonden maaltijd, die met of zonder dierlijke eiwitten kan worden bereid. De kinderboxen zijn gemakkelijk herkenbaar door een kleurrijke verpakking met lachende groenten. De nieuwe maaltijdboxen zijn zowel verkrijgbaar in de Delhaize-winkels als online op Delhaize.be.