Delhaize heeft zopas de Direct Box voorgesteld, een nieuwe kartonnen doos voor thuislevering. Met het design bespaart de retailer niet enkel op verpakkingsmateriaal, maar vermindert ook de CO2-uitstoot voor transport en opslag.
Meer thuisleveringen
Door de coronacrisis is de vraag naar thuisleveringen sterk toegenomen. Om desalniettemin haar ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen te blijven halen, werkte Delhaize samen met verpakkingsbedrijf DS Smith om haar e-commerceverpakkingen opnieuw te bekijken en het volume van de leveringen te beperken.
“De nieuwe Direct Box is een innovatieve herbruikbare golfkartonnen tray. Het bevat een ingebouwde versterking op de handgrepen, wat zorgt voor een extra sterke Direct Box”, zegt Nico Buelens, Project Manager Ecommerce Operations van Delhaize.
De nieuwe thuisleverbox is gemaakt van 100% gerecycled karton. Het nieuwe ontwerp levert zo op jaarbasis een besparing van 160 ton verpakkingsmateriaal op. Er zijn ook 32 vrachtwagens minder nodig in de toeleveringsketen en bovendien is er minder behoefte aan opslagruimte. In totaal moeten de nieuwe dozen resulteren in een reductie van zo’n 87 ton CO2-uitstoot.