In zes zelfstandige supermarkten en op zijn webshop gaat Delhaize van start met de verkoop van bestsellers van de duurzame webshop Kazidomi. Als de test een succes blijkt, volgt mogelijk een uitrol naar meer winkels.
Exclusief
Delhaize verkoopt vanaf nu exclusief een selectie van Kazidomi-producten: het gaat om duurzame en gezonde producten als tomatensauzen zonder toegevoegde suiker, peulvruchten zonder toegevoegd zout, pesto’s, tofu, superfoods, shampoo en tandpasta. Ze zijn verkrijgbaar in de webshop en in de AD Delhaize supermarkten Deinze, Groot-Bijgaarden, Incourt, Merbraine, Reyers en Waregem. Afhankelijk van het succes van deze test kan het aanbod worden uitgebreid naar andere Delhaize-winkels.
De Belgische startup Kazidomi, die in 2016 werd opgericht door Emna Everard, wil consumenten voordelig verantwoorde producten aanbieden via een lidmaatschapsformule. De webshop biedt een assortiment aan van zowat 4.000 voedings-, schoonheids- en hygiëneproducten en heeft naar eigen zeggen al tienduizenden klanten. Het Brusselse bedrijf ging van start in Franstalig België, maar is intussen ook actief in Vlaanderen en Nederland. In Frankrijk deed Kazidomi recent enkele belangrijke overnames in de sector van de baby- en kinderproducten.